Januari

Vad kan jag säga om Januari? Hade precis lämnat lilla Dellina till att bli pensionär och började leta ny häst. Hände inte så mycket mer än att läxorna blev fler och dagarna gråare. Upptäckte b.l.a hur gott varm choklad med grädde/marshmallows var och hur dåliga fotograferingskunskaper jag faktiskt hade. 
 
 
Februari
 
Gick långa promenader, fick för mig att jag skulle börja sy, hälsade på Dellina och pluggade mer. intresset för självporträtt föddes (och dog lika snabbt igen då det nästan aldrig blev bra.) Tittade på ett antal hästar, men snabbt kändes allt letande hopplöst. Vissa anonser stämde inte alls in på vad som sedan presenterades då vi kom fram.
Men såklart blev mamma intresserad av en annons som varken utgav namn eller bild, och jag kände att det var den rätta ponnyn för mig. Oj vad jag är glad nu för att vi hittade Jimsan!
 
 
Mars

Kontrakten skrevs på och vi skulle hämta Jims den 31/3. Under väntan åkte vi b.l.a och tittade på Göteborg Horse Show och shoppade till vår fina ponny. Jag var "model" på vår frisörsalong och fick slingat håret. Gjorde dock om det snabbt därpå eftersom håret fick en sådär mysig morotsfärg. 
 
 
 
April

Fick ordning i stallet och trivdes superbra med Jimsan! Samtidigt växte intresset för fotograftering överlag, då jag exprimenterade mycket och lärde känna min kamera. Tog bilder på rapsfälten och red långa, mysiga uteritter i det härliga värdet. Helt plöstligt slog det ju bara om och blev sommar. Minns iallafall att detta fantastiska skeende var samtallsämnet i stallet flera veckor framöver.