Har under några dagar kikat in mycket på andras bloggar för att hitta lite inspiration. 
Jag är inte den som letar efter det många gör - smink, kläder och träning. Det är väll standarn. Något som fastnar hos alla. Jag säger verkligen inte att jag  inte inspireras utav detta, har ett stort intresse för kläder och mode själv. Dock känner jag att jag alltid har varit den lilla "kreativa" tjejen, och att det där med mode och skönhet har kommit nu på senare år. Så detta året ska jag nu försöka behålla min skapargljädje och göra fler saker "med händerna". 
Läxorna tar en oehörd tid, det är jag nog inte ensam om. Men vissa kvällar och helger får man ju faktiskt lite tid över, och istället för att sätta sig framför mobilen så gör något! Skapa något, rita, fixa rummet, klipp och klista,gå ut för en gångs skull om vädret tillåter, vad som helst! Har själv varit väldigt dålig på detta, när jag väl tagit en paus från läsandet kan jag inte släppa det från huvudet. Kan inte acceptera att jag vilar lite utan stressar bara ännu mer. 
- Så något som jag ska försöka bli bättre på är att sluta tänka på plugget och koppla bort det då jag tar paus. Efterhand som jag kommer på saker att göra och låter fantasin flöda tänkter jag börja fixa mer. Göra roliga saker som jag tycker om. Fruktsallad, smoothie, blogga, inspirera, måla, fixa, sy, klippa och klistra. 
Ett inlägg på en blogg som jag speciellt fastnade för var just hennes "klipp och klistra" bok. Allt som inspirerade henne hade hon med. hämtat från tidningar, gamla foton, citat och allt möjligt helt enkelt.
 
Jag hoppas att ni senare på bloggen kommer få ta del av min inspirationsbok.
Låt stressen försvinna ur mitt huvud, Tack! Ska jobba på det. Tror man mår mycket bättre då.
 
 
Ett tidsinställt blogginlägg, sitter antagligen vid skolbänken vid denna tidpunkt.