September

Minns inte så mycket från September. Skolan hade börjat och det mesta var som vanligt igen. Värmen höll i sig vilket var väldigt skönt. Gick långa fotopromenader med mamma och pappa, men fick ändå inte så många bilder med mig hem. Träningarna rullade på hemma i stallet men Jimsans hovar var tyvärr fortfarande inte helt ok. 
 
Oktober
 
 Fick ordning i mitt lilla "hus" där ute och började köpa inredning. Var även i Köpenhamn med familjen och Angela för att fira hennes födelsedag. Tävlade finalen i ponnyallsvenskan med Jimsan och laget slutade på en 2:a plats. Var också i Helsingborg för att tävla en LD stil och en LC A:0.A:0. Hamnade precis utanför placering i sltilbedömningen (5:e plats) vilket jag var väldigt nöjd över.
 
 
November

Åkte lite spontant till Ullared med Tess och hennes mamma och köpte väldigt mycket inredning. Vi fick börja medicinera Jimsan för magsår efter ett besök på djursjukhuset . Därmed blev det inte fler tävlingar under denna månaden, men hon reds och tränades som vanligt ändå. 
 
 
 December
 
Ja, December är väll en sådan månad som är rätt fullproppad för de flesta familjerna. Julstök, baka, fixa, kköpa klappar och mycket mer. Dessutom fyller jag ju år den 14, så släkten skulle också bjudas någon dag samtidigt som vi hade stallet att fixa. Ganska skönt när jag äntligen fick jullov, inte för att det var så värst mycket läxor, men kunde nu känna att jag hade tid i stallet. I mellandagarna åkte min och Elins familj till en stuga för att slappna av och pusta ut. Där kom man verkligen på andra tankar.
Vi firade både julen och nyår här hemma. Supermysigt!
 
 
Tack för detta året! Sätter inga långsiktiga mål, blir så himla lätt att tappa motivationen. Bättre att bara leva och sätta upp småmål under loppets gång. För hur ska man klara något om man inte vet hur man ska gå till väga?
Kram på er. <3