Det var ett tag sedan det fanns en regelbunden uppdatering här på bloggen. Antingen är det läxor, eller så är det ingenting. (Jag föredrar ingenting)
Bloggar lite när jag känner för det, eller när jag har någonting att överhuvudtaget skriva om. Blir själv vansinnigt upprörd när folk inte uppdaterar sin blogg varje halvtimme, så spännande och läsa!
Vågar dock inte säga det högt eftersom att jag själv är rätt kass på det...

Lite almänt om den senaste tiden,
Jimsan har fått någon slags humörsvängningar (nu är on ju fjortis och allt) och vägrar gå fram.
Vi har testat med allt som skulle kunna lyckas störa henne eller som inte är "som vanligt". 
Tex så bytade vi bettet till hennes gamla (trots att de är exakt lika dana förutom att det ena är mer använt) , satt upp pannluggen i en knopp och slängde runt med skänklarna precis som vanligt.
Detta gick betydligt mycket bättre, men fortfarande inte bra. 
  Vi ska ge det någon dag till och se. Tänkte även be en i stallet att masera och känna igenom henne då hon börjat sparka ovanligt mycket.

Idag kom Tess med familj och fikade.
Bjöd in lite bärhjälp då vi köpt en ny soffa till mitt lilla "utehus".
Kommer bilder i veckan.

Annars har inget särskilt hänt, fixade kycklingmackor, te, pepparkakor och dipp med mototsstavar till familjen som fick bli vår måltid. Mums. 
Älskar lite spontana dagar.