Första dagen.
Klockan 14.30 körde transporten in på Skyrup country club. Vi blev välkommnade av ungdomsledarna och ställde allt på plats, även Jimsan ;)
Senare under kvällen/em tränade vi för vår tränare som vi skulle ha senare under veckan, Susanna. Hon ville då mest kolla, på oss som hade med egna hästar, hur de rörde sig och hur vi red. Inget konstigt, hoppade ett litet räcke och inte så mycket mer. 
 
Elin och jag fick en egen stuga, vilket var mysigt. Snabbt var kläder, väskor och skor utspritt  över hela rummet. hehe...
 
Andra dagen

Frukost serverades 70.30, och ja, de fick verkligen dra upp oss (elin och mig, alla andra var redan vakna) ur sägarna.
 
Vid 09.00 var det dags för "sits position och inverkan" för Susanna. Vi fick träna på bacis saker, start, broms och svängar. Mycket "renodling" av hjälperna helt enkelt. 
 
Efter lunchen, 13.00, var  det "Bom och lydnadsarbete". Vi tränade mycket på samma saker som förra träningen men hade även framme bommar som sedan blev till hinder. Litet räcke, fyra galoppsprång, räcke, fyra galoppsprång, litet räcke. Så småningom blev det mittersta räcket högre och högre. När vi skulle komma på det en sista gång, vägrade hon. Fast faktiskt gjorde det mig inte alls rädd, vilket det hade gjord för någon vecka sedan, jag blev bara ännu mer taggad och styrde på det igen. 
 
I slutet fick jag reda på att hindret låg på 115 cm, Bästa Jimsan. REKORD :)
 
 
Tyvärr fick jag ingen bild eller film från hoppet. Vädret var dessutom ganska ruggigt, men som tur var klarade vi oss ifrån ösregnet. 
 
På kvällen hade vi dessutom nationshoppning med kaninhinder (för de tvåbenta :) Var riktigt roligt! Måste nog skaffa sådanna hinder att ha hemma i trädgården... :P