för folk som inte är så kallade "häst folk" förstår nog inte hur mycket som måste passa in när det gäller bandet mellan ryttare och häst.

vi håller ju på att leta häst nu, c/d- ponny, och har gjort det i ca 1 och en halv månad. Under denna tid har jag insett hur svårt det faktiskt är att hitta en häst som kan mactha in. Som ska funka både praktiskt, i vardagen, på hästryggen, och för familjen. 

Det är väldigt få hästar som vi tyckt verkar hyfsat bra och ännu ingen som faktiskt verkar stämma rätt in i allt. Med "stämma rätt in i allt" menar jag inte att den ska vara helt okomplicerad, hoppa allt, gå i form överallt och alltid, aldrig busa eller vara komplicerad i något, utan att bara att den ska vara TRYGG. 

Det som jag kräver av en häst är att den ska vara trygg och säker. Inte på det sättet att den aldrig blir rädd eller så, men den ska känna sig trygg med mig och jag med den. När man kommer till ett hinder så vill jag känna att hästen inte kommer tvärvägra utan anledning eller göra något konstigt p.g.a att den inte känner sig trygg med mig.

Därför, hur bra en häst än låter på en annons, kan man aldrig vara säker på att den matchar just dig. Vi har varit och provat några hästar, och vissa har vi bara kännt att det aldrig kommer gå, medans andra har man någonstans kännt att man trivdes ihop och kan utvecklas tillsammans. För det känns viktigt för mig att man kan utvecklas tillsammans och att båda får lära sig nya saker, och hela tiden lära sig AV VARANDRA <3