I vanliga fall är jag inget jättestort läsfreak, (inte för att jag är det nu eller så) men på semestern brukar jag skaffa mig något att läsa.
Mamma läser alltid sjukt mycket, dels på grund av att hon bara vill vara i skuggan, och då kan man inte göra så mycket annat helt enkelt. 

Så när mamma hade läst ut sin ena bok på 400 sidor, efter typ 1 dygn, så tänkte jag att jag kunde se hur bra den var. 
Rätt ironiskt faktisk, då många böcker som vuxna läser är vä-ääldigt långtråkiga. 
  Men för att vara helt ärlig fastnade jag
Den är svår att skriva om, sorg, fantasi och galenskap är lite av allt det handlar om. Hur det är att vara annorlunda och bara ha en vän.
   Elsas mormor. 
Elsa och hennes mormor har en egen värld, ett eget språk och hittar på många olika saker tillsammans. Mormor berättar alltid nya sagor om Landet-Nästan-Vaken, deras värld. Och hennes mormor är väldigt bra på det, att berätta sagor.
När hennes mormor sedan dör, märker hon att hon lämnat kvar brev. Det är då Elsas uppdrag att lämna dessa till olika personer. Som en skattjakt, för det älskade Elsas mormor. 

Under resans gång möter hon mystiska personer och vidunderliga platser. Mer och mer märker hon att alla dessa sagor och karaktärer, finns i den riktiga världen, men kanske något mer "mänskliga".
Min mormor hälsar och säger förlåt.




Bilden är hämtad från
http://hemochtrevligheter.blogspot.com.es/2013/09/min-mormor-halsar-och-sager-forlat.html