Ja... Minst sagt
I lördags gav vi oss upp lite "tidigare" än vanligt och åkte till Väla. Först till Mediamarkt, där jag köpte en miniIpad till skolan (och privat såklart) eftersom det har varit så mycket krångel med datorerna på skolan... Man kommer liksom aldrig igång med arbetet. Sedan ville jag in på Väla och köpa lite nya sommarkläder för mitt presentkort... som jag fick i julas men inte använt... Och plötsligt hade jag inte så mycket pengar kvar ;)

Köpte b.l.a ett par nya byxor. De var av jätteskönt material och dessutom har jag velat ha sådana "pösbyxor" länge då det nu är väldigt "inne". Men eftersom jag vill vara lite unik, så köpte jag inte leopardmönster (snyggt det också), utan ett par blåspräckliga istället. VÄLDIGT nöjd.
Köpte även en mönstrad blus och en vit topp. Nöjd med det också!! 

Sedan åkte vi till Jimsan och avslutade dagen med grillning :)

Denna dagen hade vi också rätt mycket...
Mamma väckte mig vi 08.45 (oj oj oj ) då vi hade tänkt att åka och kolla på hästtävlingarna som var i Helsingborg. 
Där var några stycken som vi kände så det var spännande! Tycker själv att det är väldigt lärorikt att titta på andra när de hoppar, man lär sig faktiskt mycket även då. Tror nästan att jag var mer nervös än de som tävlade, haha :)

Sedan drog vi till Hööks lite snabbt och köpte en nosgrimma, samt glanssprej och läderputts och sedan vidare till Maxi... (Som ligger 5 meter ifrån ) 

Efter det, vid 12.40 ungefär, hälsade vi på Elins nya häst. Helt underbar verkar han! Lugn och fin. Känns som en häst man kan lita på :) 

Och så... Till min underbara egna häst, Jimsan! 
Det var en tjej i stallet som hade träning när jag hade tänkt att rida, så istället kollade jag på henne och lärde mig även lite av det! Sedan red jag ett tag själv. Blev ändå glad att jag fick vänta lite, det är ju så mysigt att vara i stallet! 

Ja, så har min helg sätt ut. Imorgon kommer faktiskt Jimsans förra ägare och hälsar på. Ska bli superspännande och hoppas på lite bra tips från henne :) 
På kvällen hämtar vi Tess så ska vi sova över och kanske fota lite nästa dag :) då blir det även lite dressyrträning på eftermiddagen och på onsdag hoppträning! 

Ojojoj... Ja, man kan väll säga att veckan är rättså fullsmockad. Men det ska bli kul!
Vi ses, kram Lina