Hej!
Idag efter skolan var jag på lager 157 i Höganäs. Jag hittade inte så mycket som passade... till och med storlek SX såg ut som ett tält på.... Ibland undrar jag varför storlekarna i "märkes branscherna" behöver vara så himla stora. På Gina passar nästan S på mig (trots att jag är väldigt liten) medans någon annanstans är tröjan 75 meter i diameter... nä men allvarligt :D
Lite synd är det eftersom det är många yngre tjejer som köper mycket från damavdelningen för att där finns finare saker. Det är ju faktiskt vi ungdomar som bryr oss mest om kläder och det är ju vi som köper mycket märkeskläder. Nu har jag inte så mycket bry om märkeskläder och så, men i vissa affärer skulle man ändå önskat att SX inte satt som XL på en.
 Ingen som håller med mig?
Jag köpte i alla fall en  munktröja (som jag kallar det) från Bondelid för 100:- som man bara kan dra på sig eller ha som lite myströja. den är såklart också fint att ha i skolan med en liten scarfs till om man vill :)
sedan köpte jag mössa och en "tubhalsduk" i samma färg för 50:- styck. passar väldigt bra nu till hösten/vintern och den passar även till min jacka och stövlar. Jag tycker om att sticka ut lite från mängde. det är så många nu på hösten som går i svarta mörka jackor (vilket såklart också är jättefint!) men det kan ju vara lite kul att liva upp lite med färger. hösten är ju så fin, så då kan man själv vara lite färgglad :D tycker jag